25 April 2010

Perjalanan Bermula...

Assalamua'laikum Warohmatullahi Wabarokatuh.

Alhamdulillah, syukur yg tidak putus-putus aku panjatkan hadrat Allah SWT kerana memberi aku peluang untuk berkongsi catatan perjalanan ku kepada semua. Sesungguhnya nikmat Allah yang dilimpahkan kepada sekalian makhluknya adalah tidak terhitung. Namun, manusia seringkali lalai dengan nikmat yang Allah berikan sehingga dia alpa untuk menyelidiki siapakah yang memberikan kepadanya nikmat yang selama ini dia kecap.

Sholawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi panutan umat, qudwah wa uswah kita ila yaumil kiamah, Nabi dan Rasul kecintaan kita, Muhammad, Rasulullah shallallahu a'laihi wa sallam. Semoga sholawat dan salam juga tercurahkan kepada para ahlil bait Baginda, para sahabat wa sahabiah, tabi'in, athba' uttabi'in, para salaf as soleh, para mujahidin dan pendakwah yang bertebaran di segenap pelosok dunia. Mudah-mudahan Allah memperdudukkan diri aku dan diri kamu bersama-sama mereka yang telah dimuliakan oleh Allah dengan perjuangan Islam ini...Kerana itulah cita-cita kita dan impian kita dalam doa yang kita lantunkan setiap hari,

"Ya Tuhan kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman terlebih dahulu daripada kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman, Ya Tuhan kami, sungguh, Engkau Maha Penyantun, Maha Penyayang".
(al-Hasyr [59] : 10)

InsyaAllah.

Sebenarnya, ikhwah wa akhowat fillah sekalian, ana sebenarnya sudah lama tidak menulis dalam blog terbuka, walau pun ana ada dua blog sebelum ini, namun kerana ana merasakan bahawa ana punya tanggungjawab lain yang lebih besar untuk diselesaikan, maka ana menghentikan sementara aktiviti penulisan ana dalam blog.

Alhamdulillah, sekarang ana punya kekuatan dan kelapangan untuk meluangkan masa seketika untuk mencurahkan sedikit-sebanyak idea dan pendapat melalui blog ini. InsyaAllah, mudah-mudahan Allah memberikan kemudahan kepada ana dalam usaha ana untuk berkongsi pengalaman dan idea.

"Allahumma inni as-alukal huda wattuqa, wal-'afafa wal ghina"

(Ya Allah aku bermohon kepada Mu petunjuk (hidayah) dan taqwa, keluhuran budi dan kekayaan) (HR Muslim)

Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment